Bekijk al onze vacatures!

Ons kantoor
Wij zijn een accountantskantoor met een individuele aanpak.
We maken graag tijd voor u om te luisteren naar uw wensen en problemen.
Samen gaan we op zoek naar een fiscale oplossing die het beste bij u past.
We zijn gericht op kleine en grote ondernemingen, eenmanszaken en vennootschappen,...
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Gratis vrijblijvend eerstelijnsadvies!
Nieuwsbrief
-
Parkeerkosten via de 4411-app zijn aftrekbaar in de vennootschapsbelasting
Betaalt u parkeerkosten met de 4411-app, dan gelden dezelfde fiscale regels als bij andere betaalmethoden. Maar let op: de kosten zijn meestal maar gedeeltelijk aftrekbaar.
-
“Enige eigen woning” bij afbraak en heropbouw wordt individueel beoordeeld
Sinds 1 juli 2025 is de manier waarop wordt gekeken naar de voorwaarde “enige eigen woning” veranderd. Dit is één van de voorwaarden om te kunnen genieten van het verlaagd btw-tarief van 6% bij afbraak en heropbouw.
-
Attest van non-activiteit op MyMinfin
De vennootschapsbijdrage is de jaarlijkse bijdrage die uw vennootschap aan het sociale verzekeringsfonds moet betalen.
-
Kilometervergoeding licht geïndexeerd sinds 01.10.2025
Als een bedrijfsleider of werknemer beroepsmatige verplaatsingen maakt met zijn eigen auto, motorfiets of bromfiets, dan kan hij daarvoor een forfaitaire onkostenvergoeding van resp. zijn vennootschap of zijn werkgever krijgen.
-
Aangiftes VenB, RPB, BNI: aangiftetermijn opnieuw kort verlengd!
De fiscus heeft op 7 oktober 2025 op zijn website laten weten uitstel te verlenen voor de volgende aangiftes: VenB, RPB, BNI/vennootschappen.
-
Uitstel van de btw-ketting: toelichting!
De maatregelen rond de btw-ketting die normaal op 1 oktober 2025 in werking zouden treden, worden tot nader order uitgesteld. De FOD Financiën heeft zojuist een circulaire (2025/C/62) gepubliceerd waarin de uitgestelde maatregelen verduidelijkt worden. Wat zijn de aandachtspunten?
Onze troeven

PERSOONLIJKE AANPAK
We staan garant voor een vertrouwenspersoon die steeds bereikbaar is.

FISCALE PLANNING
Er worden doorheen het jaar regelmatig tussentijdse rapporten opgemaakt over de toestand van jouw onderneming zonder hiervoor een meerprijs te betalen.

TRANSPARANTIE QUA ERELONEN
Er kan gekozen worden voor werken volgens vaste tarieven (forfaitair) of voor erelonen in regie.

EXTERNE PARTNERS
Eecofisk Plus kan genieten van een uitgebreid netwerk van diverse externe partners. Deze zijn gespecialiseerd in sociale wetgeving, diverse juridische wetgeving enzomeer.

DIGITALISERING
Bij ons kan u terecht op een digitaal platform. Hier kan u zelf uw facturen scannen en posten. Op deze manier kunnen wij ze boeken.
Onze diensten
01
STARTBEGELEIDING
Eecofisk Plus is uw ideale partner bij opstart van jouw zaak. We begeleiden u stap per stap in de opstart van jouw nieuwe zaak.
02
BOEKHOUDING
Wij voorzien een volledige en deskundige verwerking van de boekhouding, vanaf het inboeken van facturen tot en met de eindbalans.
03
FISCALITEIT
Rekening houdend met het steeds wijzigende fiscale landschap wordt er steeds gewerkt naar de beste correcte fiscale oplossing op maat van de klant.
04
ANDERE DIENSTEN
Lees verder op onze diensten pagina wat Eecofisk Plus nog meer voor u kan doen, of neem contact met ons op.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
Ontvang elke maand interessante artikels in uw mailbox.