Bekijk al onze vacatures!

Ons kantoor
Wij zijn een accountantskantoor met een individuele aanpak.
We maken graag tijd voor u om te luisteren naar uw wensen en problemen.
Samen gaan we op zoek naar een fiscale oplossing die het beste bij u past.
We zijn gericht op kleine en grote ondernemingen, eenmanszaken en vennootschappen,...
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Gratis vrijblijvend eerstelijnsadvies!
Nieuwsbrief
-
Nieuwe bedragen in 2026 voor ‘klein beschrijf’ in het Waals gewest
In het Waals gewest kunt u voor de aankoop van kleine landeigendommen (onroerende goederen bestemd of gebruikt voor het landbouwbedrijf) een verlaagd verkooprecht van 6% genieten i.p.v. 12,5%.
-
Foutieve uittreksels van voorafbetalingen ontvangen op 26 november: geen actie nodig
De federale overheidsdienst financiën laat weten dat zij onvolledige uittreksels van voorafbetalingen heeft verstuurd via MyMinfin op woensdag 26 november.
-
Personeelskorting geven, maar binnen bepaalde perken
Personeelskorting betekent dat werknemers uw producten of diensten kunnen kopen met korting.
-
Verplichte e-facturering: tolerantieperiode gedurende eerste drie maanden van 2026
Vanaf 1 januari 2026 moeten Belgische btw-plichtige ondernemingen elkaar (b2b) e-facturen sturen via het Peppol-netwerk. De fiscus kondigde op 2 december 2025 aan dat er in de eerste drie maanden van 2026 een tolerantie geldt voor inbreuken op de nieuwe e-factureringsplicht.
-
Federale overheidsrekeningen verhuizen: geen overschrijvingen 12-14 december
BNP Paribas Fortis neemt in het weekend van 13 en 14 december 2025 de federale overheidsrekeningen (de rekeningen waarop u bv. verkeersboetes betaalt of uw maandelijkse bedrijfsvoorheffing stort) over van bpost.
-
Nog investeren op het einde van het jaar via uw eenmanszaak?
Valt uw winst voor 2025 hoger uit dan gepland? Dan kan het interessant zijn om een investering die u voor 2026 heeft gepland, toch nog in 2025 via uw eenmanszaak te doen.
Onze troeven
PERSOONLIJKE AANPAK
We staan garant voor een vertrouwenspersoon die steeds bereikbaar is.
FISCALE PLANNING
Er worden doorheen het jaar regelmatig tussentijdse rapporten opgemaakt over de toestand van jouw onderneming zonder hiervoor een meerprijs te betalen.
TRANSPARANTIE QUA ERELONEN
Er kan gekozen worden voor werken volgens vaste tarieven (forfaitair) of voor erelonen in regie.
EXTERNE PARTNERS
Eecofisk Plus kan genieten van een uitgebreid netwerk van diverse externe partners. Deze zijn gespecialiseerd in sociale wetgeving, diverse juridische wetgeving enzomeer.
DIGITALISERING
Bij ons kan u terecht op een digitaal platform. Hier kan u zelf uw facturen scannen en posten. Op deze manier kunnen wij ze boeken.
Onze diensten
01
STARTBEGELEIDING
Eecofisk Plus is uw ideale partner bij opstart van jouw zaak. We begeleiden u stap per stap in de opstart van jouw nieuwe zaak.
02
BOEKHOUDING
Wij voorzien een volledige en deskundige verwerking van de boekhouding, vanaf het inboeken van facturen tot en met de eindbalans.
03
FISCALITEIT
Rekening houdend met het steeds wijzigende fiscale landschap wordt er steeds gewerkt naar de beste correcte fiscale oplossing op maat van de klant.
04
ANDERE DIENSTEN
Lees verder op onze diensten pagina wat Eecofisk Plus nog meer voor u kan doen, of neem contact met ons op.
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
Ontvang elke maand interessante artikels in uw mailbox.



Deze website gebruikt zowel eigen cookies als cookies van derden om onze diensten en navigatie op onze website te analyseren om de inhoud te verbeteren (analytische doeleinden: bezoeken en bronnen van webverkeer meten). De wettelijke basis is de toestemming van de gebruiker, behalve in het geval van basiscookies, die essentieel zijn om door deze website te navigeren.